Speelplein Groene Zone - Heverlee

Speelplein Groene Zone is een speelpleinwerking gelegen op de rand van Leuven. De eerste vijf weken van de zomervakantie krijgen de kinderen tot en met 16 jaar een fijne vakantietijd aangeboden. Zingen, dansen, lachen, spelen, knutselen, koken en zo veel meer zorgen voor heel wat plezier. Animatoren bieden leuke en creatieve activiteiten aan waar de kinderen uit kunnen kiezen. Naast de kinderen krijgen ook de animatoren de nodige aandacht. Wanneer de kinderen naar huis zijn en de voorbereidingen voor de volgende dag klaar zijn, worden er avondactiviteiten aangeboden aan de animatoren. Dit kan een vorming zijn waar ze nieuwe dingen bijleren, een superleuk spel op het speelplein of een gezellig vuurkorf moment met gitaar en zang. Ook doorheen het jaar worden er verschillende activiteiten voor de animatoren georganiseerd.

Met de opgehaalde financiële middelen kunnen we ons speels aanbod voor de kinderen verder uitbouwen, de deelnameprijs die de ouders betalen zo laag mogelijk houden, en tegelijkertijd onze animatorenwerking inhoudelijk versterken.