Don Bosco is vooral bekend om zijn scholen, maar wereldwijd zijn er ook jeugdwerkingen en speelpleinen die zijn pedagogische visie volgen.­ Het zijn unieke­ plekken waar jongeren zich thuis voelen,­ aan de slag gaan met hun talenten, verantwoordelijkheid­ opnemen en waar duurzame vriendschappen ontstaan. Don Bosco Stichting investeert in vorming voor jongeren zodat hun talenten groeien en ze vol vertrouwen­ in het leven staan.

Don Bosco Stichting zoekt financiële middelen zodat het jeugdwerk van Don Bosco in binnen- en buitenland­ kan blijven bestaan.

De fondsen

Droomfonds Don Bosco

Droomfonds Don Bosco stimuleert het ­enthousiasme van animatoren, ondersteunt de speelpleinen en zorgt voor voldoende spelmateriaal voor ieder kind. We zijn er bovendien van overtuigd dat animatoren met een degelijke opleiding op een speelse manier kracht geven aan de samenleving ­van morgen.

Fonds Don Bosco Youth-Net

Het Fonds Don Bosco Youth-Net steunt ­jongerenprojecten van Don Bosco in heel Europa. Dankzij dat fonds kunnen jongeren een leerrijke ervaring opdoen ­in een Europese context en kan er een kwaliteitsvolle vorming en ondersteuning aangeboden worden aan de kernvrijwilligers.

Solidariteitsfonds

Solidariteitsfonds Don Bosco geeft een ­­tegemoetkoming in de deelnameprijs van activiteiten van Don Bosco waaronder animatorcursussen en internationaal vrijwilligerswerk. Hoewel Don Bosco de inschrijvingsgelden bewust laag houdt, kan het zijn dat het bedrag te hoog is voor jongeren met financieel minder kansen.

Fonds Vrienden van Don Bosco Stichting

Vrienden van Don Bosco Stichting is een speciaal fonds opgericht bij de Koning Boudewijnstichting door een groep enthousiaste vrienden. Dankzij dat fonds ontvang je een fiscaal attest bij een gift vanaf 40 euro. Zo kan iedereen op een fiscaal ­vriendelijke manier bijdragen aan de realisatie van projecten van ­Don ­Bosco Stichting. De Vrienden van Don Bosco Stichting organiseren ­fondsenwervende acties en events.

Heb jij zin om mee te werken? Neem contact op met de Vrienden van Don Bosco Stichting via stichting@donbosco.be.