Wereldjongerendagen

Van 25 tot 31 juli 2016 vonden in Krakau de 15e internationale Wereldjongerendagen plaats. Honderdduizenden gelovige jongeren uit alle werelddelen namen deel aan de grootste jongerenbijeenkomst ter wereld.

Vanuit Vlaanderen namen verschillende groepen deel aan dit grootse evenement. Jeugddienst Don Bosco trok met een vijftiental jongeren richting Krakau, maar hield eerst een paar dagen halt in Berlijn voor een eigen voorprogramma. Dat was een mix van cultuur, ontmoeting, bezinning en maatschappelijke inzet. Daarvoor gingen ze in zee met de Berliner Stadtmission, een plaatselijke vrijwilligersorganisatie. De jongeren werkten tijdens dit voorprogramma mee in een vluchtelingenopvang en in een kringloopwinkel.

Don Bosco Stichting ondersteunde dit project met een bedrag van 1200 euro.