Opvangcentrum voor straatkinderen in Zambia

Droomfonds Don Bosco steunt al enkele jaren het Chiloto-project. Dat is een ­salesiaans opvangcentrum voor ­straatkinderen in Makululu in Zambia.

Onder meer door de inzet van jonge Vlaamse vrijwilligers, die voor 2020 jaarlijks via Jeugddienst Don Bosco een maand naar Zambia trokken, is het project verder kunnen groeien. Zij hebben de laatste jaren ook heel wat fondsen kunnen inzamelen om lokale projecten mee te realiseren.

Dit jaar kregen we een noodkreet te horen van fr. Michael, de directeur van het ­opvangcentrum in Zambia. Corona had ook daar toegeslagen en dat zorgde voor heel wat moeilijkheden voor het Chiloto-project. De broodnodige financiële ondersteuning en donaties liepen vertraging op. Het werd ­moeilijk om hun dagelijkse activiteiten verder te zetten. Met opvang, begeleiding en educatie willen de salesianen zoveel mogelijk van deze straatkinderen opnieuw hoop op een toekomst geven.

Don Bosco Stichting kon de partner in Zambia niet in de kou laten staan en er werd beslist om het Chiloto-project te steunen om de precaire situatie door te komen. Ook in moeilijke momenten wil Don Bosco ­Stichting solidair zijn met de kwetsbaren in onze samenleving.

Het salesiaans opvangcentrum voor straatkinderen in Zambia werd gesteund met € 3500 van Droomfonds Don Bosco.