Speelpleinwerking Raccoon

In 2016 werd het Don Boscospeelplein Raccoon opgestart in Don Bosco Sint-Pieters-Woluwe op vraag van de school en het internaat. In de zomervakantie van 2017 vonden er vier weken speelpleinwerking plaats, een week langer dan het jaar voordien. Het aantal ingeschreven kinderen steeg met meer dan 100%. Het speelplein zorgde niet alleen voor een plezierige daginvulling voor de kinderen maar was ook een zinvolle tijdsbesteding voor jongeren vanaf 16 jaar die als vrijwillige (hoofd)animator meedraaiden. Don Bosco Stichting steunde speelplein Raccoon zodat de deelnameprijs voor de kinderen laag kon gehouden worden en een animatorenwerking werd uitgebouwd.

Don Bosco Stichting steunde speelplein Raccoon in 2017 met een bedrag van € 6000.