Posters Avondwoordjes

"Do good while you still have time." In zijn avondwoordjes voor de jongeren in het oratorio gaf Don Bosco vaak de boodschap mee dat ze geen spectaculaire dingen moesten doen om gelukkig te worden, maar dat het geluk vaak zit in kleine dingen. Goed doen voor anderen was daarbij een vaak weerkerend refrein. Dat is ook niet zo vreemd, want het legt mee de basis voor mooie vriendschappen en voor een solidaire samenleving. Dat Don Bosco er ook nog aan toevoegde ‘zolang je tijd hebt’ moet gezien worden in de geest van toen: er was een groot bewustzijn (misschien wel meer dan nu) dat het leven plots een heel andere wending kan nemen en zelfs heel plots kan eindigen.

Deze quote verscheen een tiental jaar geleden al eens op een avondwoordjesposter - ook in het Engels. Die poster kende toen een groot succes en werd in heel Europa verspreid, vooral via de vele internationale contacten tussen Don Bosco-organisaties. De vraag naar een nieuwe ‘internationale’ poster leeft al een hele tijd, vandaar de keuze voor opnieuw een Engelstalige uitspraak.

Je kan de poster dankzij de steun van Droomfonds Don Bosco GRATIS aanvragen.

Droomfonds Don Bosco steunde met een bedrag van € 225. ­De posters worden geschonken aan Don Bosco­scholen, speelpleinen, vakantiewerkingen, ­internaten en jeugdzorg.