Jubileumfeest speelplein Groene Zone

Speelplein Groene Zone vierde zijn 50-jarig bestaan, een mijlpaal die staat voor jaren vol plezier en engagement. 50 jaar van lachende kindergezichten op het speelplein, van het opdoen en delen van ervaringen, van het verwelkomen van steeds nieuwe animatoren en het uitwuiven van oud-animatoren. Afgelopen 50 zomers waren een realisatie van vele hardwerkende handen. Groene Zone wilde graag met alle betrokkenen van de beginjaren tot nu dat jubileum kunnen vieren. Alle animatoren, hoofdanimatoren oud-animatoren, logistieke ploeg, zusters, kookouders etc. werden uitgenodigd voor een onvergetelijke gala-avond. Het samenbrengen en danken van al deze (oud-)vrijwilligers die ooit hebben bijgedragen, of dit nog steeds doen, tot de uitbouw van Speelplein Groene Zone is een mooi staaltje van salesiaanse spirit. En geef toe, Don Bosco hield ook van feesten.

Tijdens de zomer zette speelplein Groene Zone de festiviteiten verder met de kinderen en hun ouders. Op woensdag 27 juli werd er overdag én 's avonds gevierd. Overdag konden de kinderen genieten van verschillende springkastelen, daarna was er het grote speelpleinfeest, waar ook ouders welkom waren.

Lien, pleinleiding, vertelt: "De sfeer zat goed en er was veel volk. Er is in totaal zelfs 40 kilogram aan frietjes opgegeten. Sommige ouders hebben zich zelfs aan een springkasteel gewaagd. Daarnaast was er ook een coole circusact die de kinderen kon bekoren. Kortom: De sfeer zat goed! Kinderen, animatoren en ouders hadden een hele dag plezier. Beter hadden we onze verjaardag niet kunnen vieren!"