Hasta La Pista Torino

Van 9 tot 16 september 2023 wandelden we met vrijwilligers van Bosco Base en hoofdanimatoren en pleinleiding van
Don Boscospeelpleinen en -vakantiewerkingen de Commino di Don Bosco. We kwamen langs plekken waar Don Bosco ook met zijn jongeren op pad ging. We wandelden zo'n 100 km door de natuur in het heuvelachtige gebied rond Turijn. ln B&B's in ltaliaanse dorpjes, maar ook op betekenisvolle plekken zoals het oratorio van Chieri, op Colle Don Bosco en in Casa Mamma Margherita in Valdocco hebben we overnacht. We werden er 's ochtends verwend met een
ontbijt, namen een lunch mee om onderweg op krachten te komen en 's avonds tafelden we gezellig samen.
Hasta la Pista Torino is een wandeltocht met kansen tot verbinding, sociaal engagement en introspectie samen met jongeren die de Don Boscospirit delen. Het werden intense dagen, waarin avontuur hand in hand gingen met ontmoetingen, ontspanning en stille momenten. Deze tocht stond in het teken van fysieke, maar ook innerlijke groei. Het werd een onvergetelijke levenservaring.

Droomfonds Don Bosco steunde Hasta La Pista met een bedrag van 2750 eur.

Lees een getuigenis van een deelnemer.