Hasta La Pista met jongeren naar Santiago de Compostela.

Na een succesvolle eerste editie organiseerde Don Bosco een tweede staptocht tijdens de paasvakantie van 2022 naar Santiago de Compostela. Deze keer gingen we op stap met vrijwilligers die zich engageren bij Jeugddienst Don Bosco en hoofdanimatoren en pleinleiding van speelpleinen en vakantiewerkingen van Don Bosco.

Van 2 april tot 9 april 2022 namen we de kustweg van de camino Portugues. We wandelden 5 dagen en overnachtten in herbergen  met andere pelgrims. We namen een rustdag in A Coruña, waar we verbleven in het Don Boscocentrum. Bij aankomst in Santiago de Compostela verbleven we in het Don Boscohuis en maakten we tijd om de salesianen te ontmoeten en activiteiten bij te wonen.

Het werden intense dagen voor de vrijwilligers, waarin avontuur en spel hand in hand gingen met ontmoetingen, ontspanning, en stille momenten. Deze tocht stond in het teken van fysieke, maar ook innerlijke groei. We bezorgden de deelnemers een onvergetelijke levenservaring.

Met de steun van Droomfonds Don Bosco konden we de deelnameprijs zo laag mogelijk houden en voor de deelnemers en begeleiders van de tocht hetzelfde zonnepetje met de naam ‘Hasta La Pista’ voorzien om het groepsgevoel te versterken.

Lees hier het verhaal van deelneemster Leen.