City of Joy

Droomfonds Don Bosco steunt al enkele jaren City of Joy, een tehuis van de zusters van Don Bosco in Zambia.

Zambiaanse meisjes die wees zijn of hebben geleden onder misbruik of extreme armoede kunnen hier terecht. In deze veilige ­omgeving kunnen ze zich opnieuw ergens thuis voelen. Ze krijgen de kans om hun toekomst zelf in handen te nemen door school te lopen. Op deze manier krijgen ze zicht op een beter leven. Zonder City of Joy zouden de meisjes totaal vastzitten in hun moeilijk leefbare situatie.

Kim Baert, vrijwilligster City of Joy

"Bij City of Joy leren meisjes op eigen benen te staan, krijgen ze educatie en worden ze klaargestoomd voor het leven."

De financiële steun van Droomfonds Don Bosco wordt vooral besteed aan basisnoden: voeding , inschrijvingsgeld voor de school en schoolgerief.

City of Joy in Zambia werd gesteund met € 6000 van Droomfonds Don Bosco.