Jeugdhulp Don Bosco
De Takel op bergexpeditie naar Turijn

Twaalf jongeren maken van 4 tot 18 juli 2021 samen met begeleiders van de Takel een avontuurlijke tocht door de Alpen naar Turijn, de bakermat van Don Bosco. Met deze intense ervaring wil De Takel deze jongeren verantwoordelijkheidszin geven en hen in zichzelf doen geloven.

Begin 2020 brachten begeleiders van de Takel een aantal jongeren samen die zo’n wandeluitdaging wel zagen zitten. Als voorbereiding werden al verschillende stapdagen georganiseerd. Voor deze deelnemende jongeren is het een unieke kans om positieve levenservaringen op te doen.

Op 4 juli beginnen ze aan een wandeltocht van 120 km door de Alpen. Het einddoel is Turijn, waar ze de plaatsen bezoeken waar Don Bosco leefde en werkte. Ze ontdekken er hoe hij de grote inspiratiebron werd van De Takel. Met deze bergexpeditie laten ze jongeren hun grenzen verleggen en opnieuw vertrouwen en geloof krijgen in zichzelf. De bergen en natuur wekken inspiratie, bewondering, bezinning op en geven energie om vooruit te durven kijken. Jongeren hunkeren naar momenten van ontmoeting en vriendschap en gelegenheden waar ze kunnen ontdekken wie ze zijn.

De Takel Oostende zet zich in eerste instantie in voor jongeren die het minder gemakkelijk hebben in onze samenleving. Met de vrijwillige inzet en het engagement van medewerkers willen ze de droom van deze jongeren waar maken.

Tijdens de tocht en het voorbereidingstraject kunnen ze in een korte tijd veel leren over samenwerken, verantwoordelijkheid opnemen en omgaan met tegenslag. De jongeren doen een intense levenservaring op die zelfwaarde, zelfvertrouwen en verantwoordelijkheidszin bijbrengt waardoor ze beter wegwijs worden in het echte leven.

Steun nu!

Online steunen aan het fonds ‘Vrienden van Don Bosco Stichting’, opgericht bij de Koning Boudewijnstichting. Je ontvangt een fiscaal attest bij een gift vanaf € 40. Je steunt met een veilige en snelle internetbetaling via Koning Boudewijnstichting.
Steunen met een overschrijving aan het fonds ‘Vrienden van Don Bosco Stichting’, opgericht bij de Koning Boudewijnstichting. Je ontvangt een fiscaal attest bij een gift vanaf € 40.
Online steunen met een veilige en snelle internetbetaling via Mollie. Je ontvangt geen fiscaal attest.
Steunen met een overschrijving aan Don Bosco Stichting. Je ontvangt geen fiscaal attest.
Ja, ik wil Don Bosco Stichting op regelmatige basis steunen met een doorlopende schenkingsopdracht. Ik ontvang per e-mail een formulier om aan mijn bank te geven of om zelf online een permanente opdracht te maken.