Huis Mensa

Wanneer vrouwen vastlopen in hun leven, ontvangt Huis Mensa van de zusters van Don Bosco in Brugge hen met open armen. Mensa is het Latijnse woord voor tafel, en een tafel is in huis de plek van ontmoeting, waar je eet, praat met en luistert naar je medemens. Op deze plek kunnen vrouwen tot rust komen, krachten opdoen en zoeken naar hoe ze hun leven opnieuw op de sporen krijgen.

Huis Mensa krijgt via het Brugs platform overschotten van voedsel binnen om dagelijks de maaltijden te bereiden. Ze slagen er net in om met een kleine bijdrage van de bewoners de vaste kosten als gas en elektriciteit te betalen. Voor een vrijetijdsaanbod zijn er geen financiële middelen. Huis Mensa droomt er van om eens een verjaardagfeestje te organiseren voor de kinderen die er verblijven, eens op een ijsje te trakteren, een uitstap te maken of een kerstfeest te organiseren.

Jouw steun of helpende hand is meer dan welkom.

Rekeningnummer: Koning Boudewijnstichting BE10 0000 0000 0404
***623/3655/90079***

Online steunen aan het fonds ‘Vrienden van Don Bosco Stichting’, opgericht bij de Koning Boudewijnstichting. Je ontvangt een fiscaal attest bij een gift vanaf € 40. Je steunt met een veilige en snelle internetbetaling via Koning Boudewijnstichting.
Ja, ik wil Don Bosco Stichting op regelmatige basis steunen met een doorlopende schenkingsopdracht. Ik ontvang per e-mail een formulier om aan mijn bank te geven of om zelf online een permanente opdracht te maken.