Hasta La Pista met jongeren naar Santiago de Compostela.

Na een succesvolle eerste editie organiseert Don Bosco een tweede staptocht tijdens de paasvakantie naar Santiago de Compostela. Deze keer gaan we op stap met vrijwilligers die zich engageren bij Jeugddienst Don Bosco en hoofdanimatoren en pleinleiding van speelpleinen en vakantiewerkingen van Don Bosco.

Van 2 april tot 9 april 2022 nemen we de kustweg van de camino Portugues. We zullen 5 dagen wandelen en in herbergen overnachten met andere pelgrims. We nemen een rustdag in A Coruña, waar we verblijven in het Don Boscocentrum. Ook bij aankomst in Santiago de Compostela verblijven we in het Don Boscohuis en maken we tijd om de salesianen te ontmoeten en activiteiten bij te wonen.

Het beloven intense dagen te worden voor de vrijwilligers, waarin avontuur en spel hand in hand gaan met ontmoetingen, ontspanning, en stille momenten. Deze tocht staat in het teken van fysieke, maar ook innerlijke groei. We willen het levensverhaal van Don Bosco gebruiken als inspiratie om aan het einde van iedere dag terug te blikken. Het is een unieke kans voor jongeren om fysiek en emotioneel uitgedaagd te worden in een veilige omgeving, gecreëerd door gedeelde Don Boscowaarden. Op deze manier kunnen we de deelnemers een onvergetelijke levenservaring bezorgen.

Met de steun van Droomfonds Don Bosco willen we de deelnameprijs zo laag mogelijk houden en voor de deelnemers en begeleiders van de tocht hetzelfde t-shirt of zonnepetje met de naam ‘Hasta La Pista’ voorzien om het groepsgevoel te versterken.

Lees hier het verhaal van deelneemster Leen.

Online steunen aan het fonds ‘Vrienden van Don Bosco Stichting’, opgericht bij de Koning Boudewijnstichting. Je ontvangt een fiscaal attest bij een gift vanaf € 40. Je steunt met een veilige en snelle internetbetaling via Koning Boudewijnstichting.
Ja, ik wil Don Bosco Stichting op regelmatige basis steunen met een doorlopende schenkingsopdracht. Ik ontvang per e-mail een formulier om aan mijn bank te geven of om zelf online een permanente opdracht te maken.