Speelplaatsanimatie

Speelplaatsanimatie is een project op school waar leerlingen uit de derde graad voor leerlingen­ uit de eerste graad een activiteitenaanbod samenstellen­ om de middagspeeltijd een zinvolle invulling te geven. Het vormt een saaie speelplaats om tot een speelse ontmoetingsplaats, een positief en verdraagzaam klimaat, waar jongeren met elkaar spelen en met elkaar leren omgaan. Dat is iets waar Don Bosco zelf ook steeds naar streefde. De ervaring leert dat speelplaatsanimatie preventief werkt tegen pesten en ander probleemgedrag. In dit project staan inspraak en participatie van de leerlingen van de derde graad centraal. Don Bosco Stichting zoekt financiële middelen ter ondersteuning van het project speelplaatsanimatie.