Don Boscospeelpleinen

Droomfonds Don Bosco zamelt financiële middelen in voor speelpleinen en vakantiewerkingen van Don Bosco in Vlaanderen en in de rest van de wereld. Jaarlijks zetten ongeveer 950 vrijwilligers zich met hart en ziel in op een speelplein of vakantiewerking van Don Bosco in Vlaanderen. Wereldwijd zijn er 1.929 speelpleinwerkingen van Don Bosco, waar 793.876 kinderen en jongeren onder leiding staan van 41.787 animatoren. Ze slagen er ieder jaar weer in om alle kinderen de kans te geven om de zomer van hun leven te beleven.

Van die animatoren gaat een speelse kracht uit en hun enthousiasme doet wonderen. Don Boscospeelpleinen staan echter voor financieel­ moeilijke tijden. Daardoor is het steeds moeilijker voor die jongeren om zich vrijwillig te blijven inzetten. Droomfonds Don Bosco wil het enthousiasme van animatoren stimuleren, de speelpleinen ondersteunen en zorgen voor voldoende spelmateriaal voor ieder kind. We zijn ervan overtuigd dat animatoren met een degelijke opleiding op een speelse manier kracht geven aan de samenleving van morgen.