City of Joy - Zambia

Kim Baert is als vrijwilliger aan de slag gegaan in het meisjestehuis City of Joy in Mazabuka (Zambia). City of Joy wil via onderwijs en degelijke opvang aan de armste kinderen en jongeren in Zambia een toekomst geven. 'Gedurende 6 maand ben ik op vrijwilligerswerk geweest in City of Joy in Zambia. Dit is een thuis voor 30 kwetsbare meisjes (10-20j) die uit een moeilijke thuissituatie komen en die doorgestuurd zijn via de Social Welfare. Drie zusters van Don Bosco leiden dit center. Ze gaan naar school in het stadje zelf, Mazabuka. Wanneer de meisjes hun graad 12 beëindigd hebben, verlaten ze City of Joy om eerst een 6 maand durende computercursus in Lusaka te volgen (wat nodig is voor verdere studies). Er wordt contact gehouden met hen en er wordt getracht om hen verder te laten studeren als er genoeg geld aanwezig is. Het probleem is dat verdere studies zeer duur zijn in Zambia omdat de staat niet subsidieert. City of Joy is volledig afhankelijk van sponsoren van buitenaf; er is geen inkomstengeneratie'.
Daarom hebben we jouw steun nodig.

Je kan steunen door het betalen van:

* het schoolgerief (oa boekentas, boeken, schrijfgerief, wiskunde set: €65
* het inschrijvingsgeld voor de lagere school per jaar: €75
* het inschrijvingsgeld voor de secundaire school per jaar: €172
* kostprijs hogere opleiding per semester: - met internaat (incl. accommodatie en maaltijden): €1323 - zonder internaat: €926.